Da zaradi miške ne boste končali na operacijski mizi

2018-10-16 Da zaradi miške ne boste končali na operacijski mizi


 

Še ne tako dolgo nazaj, malo preden smo stopili v vroče poletje, moja desna roka nekako ni več hotela sodelovati z mano kot običajno. Otrpli prsti, mravljinčenje in bolečina v zapestju, ki se je širila vse do ramen, so me pričeli opozarjati, da nekaj ni čisto tako kot bi moralo biti. Ja, uganili ste, moje delo je pisarniško delo. Pretežno sedeče delo za računalnikom. In verjetno tako kot mnogi med vami, nisem verjela, da imajo priporočila za varno delo z računalniki in slikovnimi zasloni smisel, namen.

Ko prsti otrpnejo ali prvi znaki karpalnega sindroma

Žal sem narejena tako, da moram prav vse preizkusiti na lastni koži ;) In prvi opozorilni znaki niso bili dovolj. Rdeči alarm se je prižgal šele, ko sta prišli bolečina in izguba senzibilnosti prstov. Po tem pa se je začelo mrzlično iskanje informacij s pomočjo katerih bi našla rešitev za nastalo situacijo. Mene so na srečo bolečin rešili podloga za miško, vaje za ramena in vrat ter nekaj masaž. Vem pa, da jo nekateri moji »sotrpini«, tisti, ki preživijo ogromno časa za računalniki, odnesejo precej slabše.

Poskrbite za ergonomijo delovnega mesta

Zdravje je res najdragocenejša dobrina, a se tega velikokrat zavemo šele, ko nekaj zaškripa. Ker si ne bi želela, da stopate po moji poti, ali po poti tistih, ki pristanejo na operacijskih mizah, sem spodaj nanizala pet stvari na katere je vredno paziti, ko urejate svoje delovno okolje. Že res da delavne opreme ni mogoče zamenjati kar čez noč, a danes na trgu obstaja cela serija ergonomskih pripomočkov s katerimi boste lahko svoje delovno mesto opremili tako, da bo vaše zdravje kar najmanj trpelo.

#1: Stol

Po vseh priporočilih bi stol moral slediti naravni ukrivljenosti hrbtenice in ji nuditi podporo. Zato naj bi dober pisarniški stol omogočal tridimenzionalno nastavljivost sedenja: nastavitev višine sedala, nastavitev podpore ledvenemu delu ter nastavitev fleksibilnosti naslona. Če vam vaš stol ne nudi dovolj opore v ledvenem delu, je smiselno razmisliti o podpori za hrbet, ki bo izboljšala vašo kvaliteto sedenja.

#2: Miza

Miza mora biti seveda primerna vaši telesni višini. Ko sedite za njo, bi morala biti vaša stegna in kolena sproščena, stopala pa bi morala počivati ravno na tleh. Če je miza, ki je ni mogoče nastaviti po višini, prenizka, jo lahko dvignete na ustrezno višino tako, da jo podložite. V primerih, ko pa je miza previsoka, si lahko pomagate z nastavitvijo višine stola ter uporabo počivalnika za noge.

#3: Zaslon

Poskrbite, da bo zaslon ustrezno pozicioniran. Priporočeno je, da naj bi bil zaslon od oči oddaljen vsaj 50 cm, višina, torej vrhnji rob zaslona, pa naj bi bil malenkost nižje ali v isti višini kot so vaše oči. In ne pozabite na naklon zaslona. Ta naj bo takšen, da preprečuje bleščanje. Ločljivost in kakovost slike prilagodite tako, da boste pri delu kar najmanj napenjali oči.

Če je zaslon postavljen prenizko, si lahko pomagate z različnimi podstavki za monitorje, ki bodo vaš zaslon dvignili na ustrezno višino in s tem razbremenili vaš vrat.

#4: Miška in tipkovnica

Računalniška miška je nekako podaljšek naše roke pri delu z računalnikom. In ker praktično presedimo skoraj šest ur dnevno za računalnikom, torej z miško v roki, in ob tem zapestje in dlan obremenjujemo s ponavljajočimi se gibi, prihaja, tako kot v mojem primeru, do težav karpalnega kanala. Poskrbite, da boste imeli miško na dosegu roke, pri čemer naj vaš komolec počiva na delovni površini. Če je le mogoče, pa si zapestje podprite in s tem ublažite pritisk na živčevje karpalnega kanala.

Enako storite s tipkovnico. Poskrbite, da s spodnjim delom dlani ne boste pritiskali ob tipkovnico. Dlani dvignite ali pa opremite tipkovnico z mehko podlogo, ki bo blažila pritisk in razbremenila zapestje.

#5: Prenosni računalnik

Če delate s prenosnim računalnikom daljša časovna obdobja, je smiselno, da tega postavite na podstavek za prenosnik (laptop). S tem boste dvignili zaslon v višino oči in poskrbeli za razbremenitev tako oči kot vratu. Pa tudi zunanjo miško in tipkovnico si je pametno umisliti in s tem zagotoviti, da je delovno mesto prijaznejše do vaše hrbtenice, vratu, ramen, oči in rok.

Vsak dober delodajalec ve, da je zdrav delavec uspešen delavec

Vsi se zavedamo tega, da je zdravje pomembno za dobro in uspešno življenje in delo. In tega so se začeli zavedati tudi delodajalci, ki so pričeli s promocijo zdravja na delovnem mestu aktivno skrbeti za zdravje svojih zaposlenih. Ergonomsko opremljena delovna mesta so le del te skrbi.

Oddajte svoj komentar

Pisarniška oprema Biro Marker | Marker.si

S klikom na opcijo »Prijavite se« soglašam, da sme družba Biro Marker d.o.o. skladno z Izjavo o zasebnosti avtomatizirano obdelovati vse z moje strani posredovane osebne podatke. Podatki se bodo shranili izključno za pošiljanje splošnih novic podjetja in ne bodo posredovani tretjim osebam.